Akademia Managera

„Bycie szefem to zawód ®„

Niezbędnik szefa + 12 modułow = 12 dobrych praktyk

Jedyny taki kurs na rynku - praktyki zawodu szefa

Na doskonalenie siebie nigdy nie jest za późno..

Akademia uzupełnia intuicyjne działania managera z obszaru zarządzania zespołem o konkretne praktyki i skuteczne narzędzia niezbędne w codziennym działaniu. Uczestnik w ciągu roku zdobywa niezbędne kompetencje do skutecznego zarzadzania zespołem. Szef to zawód, akademia uczy tej wymagającej profesji. Poznasz najlepsze praktyki stosowane przez wybitnych liderów, poznasz mechanizmy psychologiczne jakimi kieruje się zespół. Nauczysz się rozpoznawać profile osobowościowe i dzięki temu poprawisz komunikacje ze swoimi pracownikami i przełożonymi. Znając konkretne narzędzia z Niezbędnika Szefa w zmieniającej się rzeczywistości osiągniesz więcej niż inni. Każdy moduł zawiera zadanie wdrożeniowe, gdzie wiedza, symulacje warsztatowe zamieniają się w praktykę w twojej organizacji. Twój zespół zacznie pracować inaczej. Twoja zamiana to zmiana twojego zespołu.

Dla Kogo ta Akademia

  • Awansowałeś? Firma pokłada w tobie wielkie nadzieje, chcesz się bardzo wykazać, ale nie wiesz od czego zacząć?
  • Jesteś szefem działu, w którym do niedawana byłeś jednym z członków zespołu a teraz masz zarządzać swoimi kolegami?
  • Od kilku lat jesteś kierownikiem, dyrektorem masz spore doświadczenie, ale czujesz, że można działać inaczej. Ważne są dla ciebie lepsze wyniki i chcesz się rozwijać ?
  • Jesteś sukcesorem, przejąłeś firmę od rodziców i chcesz ją dalej rozwijać, jako lider organizacji

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiadasz twierdząco to Akademia jest dla ciebie najlepszą inwestycją w rozwój swoich kompetencji.

Korzyści Co będziesz z tego mieć?

  • Poznasz 12 różnych praktyk z Niezbędnika Szefa
  • Unikniesz typowych błędów, jakie popełniają managerowie w swoich zespołach.
  • Poprawisz to co źle działa w twoim zespole
  • Zadania wdrożeniowe to mobilizacja do innego stylu działania
  • Po roku będziesz już innym szefem a twój zespół będzie na zupełnie innym poziomie. Skuteczne zespoły wymagają więcej od swoich liderów
  • Nabierzesz pewności siebie, a codzienne zarządzanie zespołem nie będzie dla ciebie żadnym stresem.
  • Organizacja zyska skutecznego i spełnionego managera, budującego zwycięski zespół.

Prowadzący

Dorota Bieniek praktyk biznesu, szerokie 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami. Konsultant biznesowy, certyfikowany trener i coach.

Program

Program to 12 modułów szkoleniowych. Każdy moduł zawiera zadania wdrożeniowe dla uczestnika. Kolejny moduł zaczynamy od follow up zadań z poprzedniego spotkania. Każdy uczestnik ma dodatkowo zapewnione
12 godzin indywidulanego coachingu i mentoringu



MODUŁ 1 Lider w nowoczesnej organizacji
  • Rola Lidera w nowoczesnej firmie
  • Przywództwo, czym jest
  • Bycie szefem w swoim starym zespole - nowa rola w starych relacjach?
  • Nowy zespół - jak zacząć współprace
  • Ekspoze szefa
MODUŁ 2 – Komunikacja - Kiedy Każdy Jest inny.
  • Skuteczna komunikacja z zespołem
  • Profile osobowościowe
  • Jak rozpoznać, kto jest kto
  • Co mówić i jak mówić i do kogo - czyli klucz do porozumienia
MODUŁ 3 Strategie, które zapewniają sukces każdemu liderowi
  • Proces uczenia się
  • Sytuacja biznesowa - rozpoznanie gdzie jest organizacja
  • Ustalanie swoich priorytetów w firmie
  • Relacje z szefem
  • Kultura organizacji
  • Tworzenie koalicji i sojuszy
  • Budowanie strategii
  • Ocena zespołu
MODUŁ 4 Śmiertelne błędy szefa - czyli czego należy unikać, aby być skutecznym szefem
  • Przykłady błędów, objawy, możliwe konsekwencje
  • Działania naprawcze gdy "mleko się wylało"
  • Co to jest organizacja ucząca się?
MODUŁ 5 Zmienne style kierowania wg K.Blancharda
  • Dlaczego musimy stosować zmienne style zarządzania
  • Wykonaj test określ jaki masz dominujący styl zarządzania
  • Typy stylów kierowania
MODUŁ 6 - Niezbędnik szefa
  • Delegowanie - jak robić to skutecznie
  • Motywowanie
  • "1 minutowy manager " założenia
  • Jak skutecznie chwalić pracownika
  • Rozwijanie talentów
  • Karanie
  • Trudne decyzje szefa
MODUŁ 7- Zarządzanie zmianą
  • Zaplanowanie zmiany – warunki sukcesu
  • Postawy ludzi wobec zmiany
  • Co zabija zmianę i jak sobie z tym radzić
MODUŁ 8 Zarządzanie konfliktem
  • Jak zarządzać konfliktem
  • Typy zachowań, jak uniknąć manipulacji
  • Szukanie pozytywów
  • Jak wykorzystać efektywnie konflikt dla poprawy efektywności zespołu
MODUŁ 9 Podejmowanie decyzji – nie ma złych najgorsze to nie podjąć żadnej
  • Algorytm decyzji
  • Co najczęściej zawodzi
  • Czy można uniknąć złych decyzji
  • JAK RADZĄ SOBIE WYBITNI LIDERZY
MODUŁ 10 - Wskaźniki czyli co mierzyć, żeby dobrze zarządzać
  • Najczęściej używane wskaźniki
  • Analiza wskaźnikowa, jak analizować
  • Jak „widzieć „ korelacje, niezgodności, naciąganie danych
  • Jak efektywnie przedstawiać dane
MODUŁ 11 Strukturalny proces rozwiazywania problemów
  • Algorytm jak dobrze opisać problem
  • Poszukiwanie przyczyny źródłowej
  • Metody pozyskiwania rozwiązań, burza mózgów i nie tylko
MODUŁ 12 Rozwój zespołu
  • Innowacje, czym są i jak je stymulować
  • System sugestii, - jak zaangażować pracowników w doskonalenie swoich obszarów
  • Matryce kompetencji – jak skutecznie ocenić pracownika i zachęcić do rozwoju

Grupa szkoleniowa maksymalnie 12 osób . Warsztaty odbywają się w cyklu raz na miesiąc w weekend. Szkolenie przeprowadzone jest w sali konferencyjnej wybranego hotelu. Oferta zawiera przerwy kawowe oraz lunch w obu dniach warsztatu. Warunki handlowe i harmonogram terminowy podawany jest indywidualnie.